run.., love, read ..and bake!
Blog > Komentarze do wpisu
zielony koktajl

czyli zielony szał.

Tak bym nazwała. 

To jeden z koktajli na drodze do poszukiwania i włączenia zielonego chlorofilu w dietę. Doceniam paprykę w koktajlach ponieważ na surowo lub nawet pieczona czy gotowana bywa problematyczna dla osób z wrażliwym żołądkiem. Na surowo, w soku, mam wrażenie, że jest nieco łatwiej strawna. Czerwona da nieco słodkości, zielona jest bardziej wytrwana. Brokuł z ciekawości ;-), sałata z powodu chlorofilu, żelaza i witaminy E. Ogórki dla soli mineralnych, a witamina C lewoskrętna dla lepszego wchłaniania tego co zielone oraz żelaza i dla wspomożenia syntezy kolagenu oraz zwiększania napięcia naczyń krwionośnych. 

Zaczął się teraz sezon na paprykę więc pewnie jeszcze nie jeden koktajl przede mną :-). Ten jest w smaku dosyć wytrawny. Jeśli nie nawykliście do picia warzywnych koktajli, dawkujcie sobie go w częściach lub wypijcie po posiłku. 

2 papryki zielone 

6 ogórków średnich/większych gruntowych obranych (takie jak do kiszenia; normalnych dałabym 2 lub 3 maks)

1 mała sałata masłowa (lub 2-3 liście)

kawałek brokuła 

szczypta lewoskrętnej witaminy C 

Warzywa obrać, pokroić. Wcisnąć do sokowirówki, na końcu dodać witaminę C. Porcja na mniej więcej 2 szklanki. Najlepiej wypić po zrobieniu. Sałata przyśpiesza nieco trawienie, a brokuł surowy ma mimo wszystko dosyć szczególny smak więc jeśli bardzo obawiacie się tych skutków to po prostu warto zrobić sok z papryk i ogórków z witaminą C. Będzie delikatniejszy. 

 

20170808_092354

 

wtorek, 08 sierpnia 2017, aga.the.script

Polecane wpisy

  • Rooibos latte / Rooibos chai

     Czasem kiedy piję herbatę w pracy, podejdzie ktoś i zapyta co mam w kubku. Kiedy mówię, że rooibos, zwykle pada pytanie: a na co to jest :-)? Zaczynam pot

  • najprostszy koktajl z witaminą C

    Zachęcam serdecznie do korzystania z tego co obecnie można kupić. Porzeczki, końcówka agrestu, jeżyny, maliny, wiśnie.  Nawet przy ZJD/IBS można się cieszy

  • koktajl porzeczkowo-ogórkowy

    ..czyli droga eksperymentu. Warto dodać np. garść malin jeśli chcecie uzyskać bardziej słodki i owocowy smak. Najlepiej spożywać od razu - po pewnym czasie smak