run.., love, read ..and bake!
sobota, 22 lipca 2017
koktajl porzeczkowo-ogórkowy

..czyli droga eksperymentu. Warto dodać np. garść malin jeśli chcecie uzyskać bardziej słodki i owocowy smak. Najlepiej spożywać od razu - po pewnym czasie smak ogórka staje się bardziej dominujący. Ogólnie: zależnie od dojrzałości porzeczek kwaskowy, z lekką nutą ogórka :-).

1 kubek dojrzałej czarnej porzeczki

2 średniej wielkości (raczej mniejsze) ogórki gruntowe obrane i pokrojone

1/3 kubka wody pitnej 

opcjonalnie garść malin

Wszystkie składniki dokładnie zmiksować blenderem. Porcja na 1 kubek. 

20170722_153922

15:36, aga.the.script , napoje
Link Dodaj komentarz »
wtorek, 18 lipca 2017
koktajl nawilżający

Jedna z moich koleżanek nie je ogórków ponieważ uważa, że to tylko bezwartościowa woda. Dla mnie zielone ogórki to świetne źródło soli mineralnych i mimo wszystko też chlorofilu odrobinę. A przez wysoką zawartość wody uważam, że świetnie nawilżają skórę od wewnątrz. Podobnie uważa się, że sałata lodowa jest absolutnie bezwartościowa. Moim zdaniem to też jednak mimo wszystko po prostu zielone liście.

Mój dzisiejszy zestaw na koktajl nawilżający to: 

6 średniej wielkości ogórków gruntowych 

1 średniej wielkości sałata lodowa 

1 czerwona papryka 

1 limonka 

Ogórki obrać, sałatę pokroić, paprykę również. Limonkę wycisnąć do soku bezpośrednio przed spożyciem. Sok jest kwaskowy i przez sałatę lekko cierpki. Porcja ok. 300 ml. 

20170718_090205

PS. Polec ten koktajl również jako podejrzanie zdrowy napój na helloween - ze względu na kolor :-) 

 

09:16, aga.the.script , napoje
Link Dodaj komentarz »
poniedziałek, 10 lipca 2017
..koktajl biegacza 2 czyli sezon na buraki i agrest :-) ..

Należę do osób, które wolą bardziej wytrawne smaki. Może dlatego nie przepadam za koktajlami czy smoothie na sokach owocowych lub owocach. Słodkość buraka lub marchwi uznaję za wystarczającą. Obecnie moźna kupić młode buraczki oraz agrest. Zachęcam do eksperymentu. Ten uznaję za udany :-). 

Na 1 porcję: 

2 małe świeże buraczki

1 czerwona papryka

1 duża szklanka dojrzałego agrestu

50 ml soku z aronii 

opcjonalnie 1 cytryna lub limonka - zależnie od dojrzałości agrestu. 

20170710_113708

11:46, aga.the.script , napoje
Link Dodaj komentarz »
niedziela, 07 maja 2017
.. "czerwone smoothie" Hortex - recenzja ..

..ba. nawet po prostu opis doswiadczenia :-). To nowy produkt. Niedawano zobaczylam go w zamrazarce w lokalnym dyskoncie. Cena ok. 4,50.

Sklad:

owoce 50% (czarna porzeczka, malina - chyba to wszystko)

warzywa 50% (papryka, pomidor, cebula, pietruszka)

Mieszanke nalezy odstawic do rozmrozenia, zblendowac dodajac wg przepisu na opakowaniu: dwa banany, 200ml soku z jablek, lyzke-dwie miodu i odrobine soku z cytryny.

Moja wersje przygotowalam z woda 200ml i 1 duzym bananem. W zwiazku z tym miks wyszedl w sumie wytrawny - nie kwasny ale i nie slodki. Najpierw pomyslalam, ze najbardziej czuc cebule ale jednak nie - dominujacym smakiem jest papryka. Mysle, ze wieksza ilosc bananow i soku jablkowego sprawi, ze napoj bedzie slodszy ale czy przebije smak papryki - chyba troche watpie.

Mimo wszystko zestaw mi smakowal. Jestem nawykla do smakow warzywnych i uwazam ten zestaw za akceptowalny. Powroce do niego z cala pewnoscia. Moze dodam mleko migdalowe i odrobine stewii lub syropu z daktyli. Warto by tez wyprobowac ten miks do dania z serem bialym/wedzonym (wtedy moze bez banana). W sklepie widzialam jeszcze zielony zestaw. Na pewno znajduje sie w nim szpinak i truskawki.

20170507_0909273

09:04, aga.the.script , napoje
Link Dodaj komentarz »
poniedziałek, 21 lipca 2014
..koktajl agrestowy ..
..koktajl lub deser - zależnie od tego co wolimy.

Na 1 porcję:
1 dojrzały banan
1 szklanka agrestu (lub dwie)
0,5 -1 szlanki wody / mleka orzechowego

Zmiksować bardzo dokładnie agrest z bananem. To ważne ponieważ agrest nawet dojrzały ma nieraz twardą skórkę. Zależnie od stopnia kwaskowości dać 1 lub 2 szklanki. Można dodać wody lub mleka orzechowego (lub jogurt jeśli ktoś spożywa nabiał) - ilość również zależy od upodobań gęstości. Podawać na kostkach lodu. Na zdjęciu wersja z wodą lekko gazowaną i lodem.


 

Sam zmiksowany banan z agrestem może być deserem, a zamrożony rodzajem granity. Przy mrożeniu można dodać trochę wody lub "mleka" jw. bo masa jest dosyć gęsta. Dla amatorów słodkości warto wtedy dodać trochę cukru lub innego słodzika ponieważ po mrożeniu najbardziej czuć kwaskowy smak agrestu.

poniedziałek, 02 czerwca 2014
..koktajl borówkowy..
..wg diety strukturalnej Marka Bardadyna. Ten koktajl dobrze wpływa na wzrok i naczynia krwionośne. Moje odstępstwo polega na zamianie mleka sojowego / ryżowego na takie z orzechów nerkowca oraz dodaniu banana (po pierwszej degustacji :-) dla zagęszczenia. Zamiast borówki można użyć jagód. Wtedy kolor będzie piękniejszy i smak bardziej wytrawny. 

na 1 porcję: 
200 ml mleka z orzechów nerkowca 
125g borówek amerykańskich  (małe opakowanie)
1 morela 
1 łyżeczka orzechów włoskich 
1 łyżeczka sezamu 

opcjonalnie: 
1 mały banan 

Wszystkie składniki należy zmiksować. Napój bez banana jest również smaczny, lekko kwaskowy. W przepisie można dosłodzić 1/2 łyżeczki syropu klonowego. 

 
 
1 , 2 , 3